Binnen de marketing worden doelgroepen vaak gesegmenteerd met socio-demografische gegevens: geslacht, leeftijd, woonplaats, opleidingsniveau, etc.. Daarmee doen strategen aannames over wat verschillende segmenten interesseert en beweegt. Meestal resulteert dit in een algemene campagne die prima de grijze massa weet aan te spreken, maar niet aansluit op specifieke vragen die (kleinere) segmenten hebben (long tail).
Onze Search Insights bieden een overzicht van alle behoeftes in de markt, die de basis kunnen vormen voor segmentatie waarbij vragen van de doelgroep centraal staat. Bovendien weet je met onze Search Insights precies op welk moment, kanaal en device je doelgroep zoekt, zodat je kunt inspelen op alle micromoments of truth.
Hoe zoeken mensen naar studies?
De Search Insights hieronder tonen met welke eigenschappen zoekopdrachten naar verschillende studies worden verfijnd. 'Kwaliteit' en 'ranglijsten' zijn belangrijke verfijningen voor de studie Economie, terwijl dat bij de studies Politicologie en Filosofie nauwelijks een rol lijkt te spelen:




